2.

Mina mål:

Sommaren är här och jag kan må riktigt dåligt av att tänka på att jag snart måste visa mig i bikini.
Jag skulle göra vad som helst för att få ha den perfekta rumpan, magen och låren just nu.
Jag vill gå ner i vikt. Jag tror att när jag når min målvikt så kommer jag må bättre.. har jag rätt?

Väger just nu: 52,7 kg
Vill väga: 47 kg
Det innebär ett viktras på: 5,7 kg

Jag vet att jag är "normal" i vikten och inte alls särskilt tjock i andras ögon. Men när jag står framför spegeln ser jag inget annat än kärlekshandtag som väller över byxkanten, en enda stor fettklump som rumpa och två stora lår. Jag nöjer mig inte med detta.. jag vill gå ner i vikt. Jag vet bara inte hur jag ska gå tillväga. Det är så jobbigt att svälta sig. Nån som har ett förslag? Något bra mattips eller träningstips?


Mina "positiva" mat dagar brukar se ut såhär:


Frukost: en skål gröt eller yoghurt med banan och ett glas vatten

Lunch: Äter enligt tallriksmodellen, försöker undvika överdrift med pasta, potatis, ris och liknande.

Mellanmål: En frukt

Middag: Enligt tallriksmodellen

Kväll: Ett glas thé.


Mina negativa mat dagar brukar se ut såhär:


Jag brukar oftast svälta mig och blir stolt när jag inte äter någonting på hela dagen. Fast jag brukar må otroligt dåligt över det. Svårt att andas, hjärtat slår hårt och jag känner mig jätte svag. Men jag känner ändå en slags seger.


Annars brukar jag gå på mina så kallade frukt och thé - diet. Den innebär att jag äter frukt när jag verkligen känner hungern och dricker så mycket grönt thé att jag håller på att kissa på mig hela tiden. Men den här dieten får mig att
känna mig riktigt stolt över mig själv och jag brukar oftast gå ner i vikt.. ett litet tag i alla fall.

Hur ser era dagar ut?


Kommentarer
Postat av: Ebba

Hahaha jaa du, jag fattar inte varför man gör så här mot sig själv. Jag har oxå en fix ide att man ska dricka MYCKET, för att det gör ju alla hälsosamma! Vilket gör att jag typ bor på toa för jag är typ konsaaant kissnödig... Helt sjukt!

2009-06-03 @ 18:09:21
URL: http://thelittlethings.blogg.se/
Postat av: E

jag väger också runt 52 och vill ner till 47 (åtminstone till en början). jag är också less på att svälta mig på ett sätt, och just nu kämpar jag för att gå ner hälsosamt och långsamt istället. men det är ju så svårt när sommaren nästan är här och det börjar bli bråttom för att kunna visa sig på stranden. hur lång är du? :)

2009-06-03 @ 23:13:23
URL: http://healthylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0